- a pénzügyi és technikai segítségnyújtás,
- az állat- és növény-egészségügyi határátkelõhelyek rögzítésének kérdése, valamint a 242/93 EK számú határozat hatályon kívül helyezésének ügye.
Kádár Béla, a Költségvetési Bizottság elnöke az EU keleti kibõvítésének hatásait elemezve rámutatott, hogy a szakértõk tanulmányai 13, illetve 80 milliárd ECU-s szélsõ értékkel becsülik a négy visegrádi ország csatlakozásának integrálódási költségeit Brüsszel számára, tehát egy realitásokon nyugvó ráfordítási-megtérülési mérleg elkészítésére és folyamatos pontosítására van szükség.
Az Európai Bizottság a társult közép- és kelet-európai országok egységes integrációjának elõsegítésére készülõ Fehér Könyvben állítja össze a belsõ piaci jogszabályok azon körét, melyek átvétele feltétele annak, hogy az EU közös piacának részesévé váljunk. Az Európai Bizottság képviselõi a készülõ Fehér Könyv egyeztetésére február 27-28-án Budapesten konzultációt tartottak a tárcák képviselõivel.
Pál László ipari és kereskedelmi miniszternek az Európai Bizottság tagjaival való 1995. április 26-27-én Brüsszelben folytatott tárgyalásain körvonalazódott, hogy a Fehér Könyv elsõ változata május közepére készül el. Az Európai Unióval kialakított strukturált párbeszéd keretei között a belsõ piaci kereskedelmi minisztereknek a társult KKE országok képviselõivel kibõvített ülésére 1995. június 6-án kerül sor, melyen lehetõség adódik még a Fehér Könyv tartalmának esetleges módosítására az Európai Tanács cannesi csúcsértekezletéhez jóváhagyásra való felterjesztés elõtt, annak érdekében, hogy a Fehér Könyv lehetõ legnagyobb része 2-3 éven belül teljesíthetõ legyen.
Az EU a tagsági kérelem elbírálásakor figyelembe veszi, hogy az ország jog- és intézményrendje mennyire áll összhangban a Fehér Könyvben rögzítettekkel.
Magyarország Európai Unióhoz történõ csatlakozását elõkészítõ kormányzati kommunikációs stratégia három lépcsõben kívánja a közvéleményt tájékoztatni az EU-hoz történõ csatlakozás elõnyeirõl. Az elsõ szakaszban - a csatlakozási tárgyalások megkezdéséig, várhatóan 1997-ig - alapvetõ információt ad az EU belsõ életérõl, az integrációs szervezetekrõl. A második szakasz feladata a csatlakozás elõnyeinek ismertetése. Végül a harmadik szakasz a népszavazás pozitív kimenetele érdekében mozgósít. Felkészítõ programokat terveznek az érintett közigazgatási és egyéb dolgozók részére. A brüsszeli Bizottságnak a stratégiát benyújtották, amely visszajelzésében azt a térségben példaértékû "referenciaanyag"-ként minõsítette.
A Parlament épületében külön EU Információs Központ létesül.
Az Európai Bizottság április 12-i ülésén Alain Juppe francia pénzügyminiszter leszögezte, hogy a Fehér Könyv téziseinek teljesítése nem helyettesíti a csatlakozási eljárásokat. Jacek Saryusz-Wolski, az európai ügyek varsói illetékese úgy vélekedett, hogy az EU úgy támaszt követelményeket a KKE országokkal szemben, hogy cserében nem kínál semmit. A dokumentum csupán egyoldalú útmutató a csatlakozási tárgyalásokhoz. Az EU nagyobb exportlehetõségekkel rendelkezik, viszont a lengyel árukat nem engedi beáramlani az Unióba. Félõ, hogy az olcsóbb lengyel áruk az EU dömpingellenes vámjaiba ütköznek.
- a jogszabály szövegét teljes mûszaki tartalmában átveszi, de a hatályba léptetés idõtartamára 1-3 éves haladékot javasol,
- a jogszabály szövegét teljes mûszaki tartalmában átveszi, de a hatályba léptetésére a konkrét évszám helyett a "Magyar Köztársaság teljes jogú EU tagságakor" meghatározást javasolja. A belépési tárgyalások idején a hatályba léptetés lehetõségét ismét megvizsgálja és ha ez továbbra sem lehetséges, akkor javasolja a tárgyalófélnek, hogy a Belépési Okmányban az adott rendelkezés alapján kivételt biztosítson,
- a jogszabály valamely konkrét mûszaki rendelkezését nem veszi át, és a belépési tárgyalások idején javasolja a tárgyalófélnek, hogy a Belépési Okmányban az adott rendelkezés alapján kivételt biztosítson.